Febrig liten plutt....

Igår när Heily gick o nannade kändes hon jättevarm...
O hela dagen idag. Hon fick alvedon och blev ännu mer varm.
Lisa kom hit en stund...hon & magen va ute och gick....*sötegöte*
Heily ville ara ligga hos mej och orkade ingenting...till slut började hon andas korta andetag och jätte snabbt....Blev orolig som fan...
Hittade efter mycket om och men en termometer...
40,3... :-S

Fick ringt sjukvårdsupplysningen som vilken annan orolig mamma som helst !
Dom sa att jag skulle ge alvedon o ipren tillsammans...
Provade de och efter en kvart var hon uppe och tultade omkring igen....Fick isglass och såg piggare ut.
Min älskling....Är verkligen hemskt när dom är så sjuka...
Hon bara låg hos mej slumrade, tittade, utan att röra sej i över 3timmar
O det är INTE likt min lilla äskling...
Gör ont i hela mej när hon gråter för hon mår dåligt....

Man förstod inte riktigt vidden av moderkänslor innan...Men en sak som slagit mej såhär efteråt Var verkligen precis när Heily föddes och kom upp på min mage...
Hon skrek och klöktes om vartannat av allt fostervatten. Var tagen av förlossningen och hennes hjärtljud hade sjunkit mycket där i slutet...

Precis när jag höll henne för första gången grät jag inte....men jag hade en klump i halsen och ville bara stortjuta för jag tyckte så fruktansvärt synd om henne.
Det enda jag kände var att jag tagit ut den här lilla människan till denna världen...hon skrek och var helt förstörd Stackarn fattade ingenting....
Konstiga tankar antagligen men man vill skydda dom mot allt...när som är ledsna är man själv ledsen
Svårt att förklara de där...men det är en skum känsla...nästan så man får panik ibland när man tänker på allt hon ska vara med om !

Bara tanken av att vi kunde förlorat henne där på förlossningen ger mej kalla kårar....


Nu ska jag tänka på roligare saker....blev lite depp inlägg faktiskt...

Pratar me Becci & Mirella på msn nu...Becci är den sjukaste människan jag vet...
hade jag vågat hade jag kopierat in konversationen här Men jag ska undvara er alla med det....
Tösen är inte fin i munnen och hon är svartsjuk för hon vill ha mej för sej själv ;-)


Nu ska jag strax nanna.....Godnatt


Kommentarer
Postat av: Beccis

Nu e jag både crazy och svartsjuk...inte konstigt man e singel...eller?

tack babe för dom fina orden :D

puss puss

2008-08-24 @ 11:57:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0