Allra käraste syster

Sitter och laddar ner lite filmer nu.
Har bland annat fått ner Sunes Jul avsnitt 1-24 nu...
Den e jädrigt bra =)
Nu kom jag nyss på att jag skulle testa och ladda ner Astrid Lindgren filmen Allra käraste syster
Det är inte många som känner till den, men jag ÄLSKADE den när jag var liten.
O den ska va klar om nån timme ;-)
Den är iof bara 30min lång ungefär och har bara visats på TV ett par gånger, aldrig getts ut på film, tyvärr.
Ska bli kul & se den igen =)




Nåt annat jag älskade när jag var liten var dom här små rackarna, Gismo =)
Så jäkla söta !
Jag va helt förtvivlad att man inte kunde få en sån på riktigt.
Likaså på julen när jag såg Benjamin syrsa, pappa fick visa mej i en bok hur en riktig syrsa sås ut för jag ville så gärna ha hela kittet med käpp, hatt och kostym....BESVIKELSE DELUX =)

Idag har vi hunnit med massor.
Åkte till Center syd vid 11 tiden, inte alls mycket folk faktiskt, men jag fattar faktiskt inte alla som ger sej ut på rean.
Dom rear ju bara skit tycker jag !
Alla butiker tar ju fram det man vill ha bort, vilket är grejer från förra säsongen om inte äldre saker än så.
Nej jag köar helt inte i timmar, hörde att folk köat igår på Gina i typ 2 timmar :-S

Hur som kollade vi bara läget där idag....sen in på Willys och storhandlade, köpte mat inför nyår bara förrätten kvar.
Blir till:
Förrätt: En bita smörgås med gravad lax sallad och hovmästar sås.
Varmrätt: Fondue med en hel del olika såser som vi köpte färdiga sen ska jag göra lite guaqemole osv. Vitlösbröd till det.
Efterrätt: Becci konditor kommer göra Hallon cheese cake.
Sen efter tolvslaget blir det massa olika frukter och ostbricka =)


Tjockis- dag om nåt =)

Får antagligen besök från Stockholm, Freddans kompis Rickard kommer ev ner nästa vecka över nyår och mot helgen.

Inhandlades även Singstar ABBA inför nyårs kvällen med :P
När jag & Becci är igång så är det ju ett måste med singstar !

När vi sen kom hem, var det storstädning på schemat.
Tvättning och upp på vinden med grejer och fixat allt i Heilys rum nu.
Flyttade in hennes garderob och byrå i hennes sovrum så nu har hon mer plats i lekrummet.
Satte upp köket och dock grejerna och Fiffi tältet hon fick i julklapp och som hon lekt =)
Sååå söt är hon, överlycklig och lekte som bara den !

Satte även in den stora TVn och DVD i hennes sovrum så hon låg i sin säng och tittade på Nalle Puh innan ikväll....bortskämda unge =)

Så otroligt skönt när man städat allt från topp till tå eller vad man säger =)
Var tvungen och ringa Oma sen och berätta hur glad jag var över min julklapp (dammsugaren) och hon blev ju såklart lycklig för jag var så glad över den !
Nu är det bara kaos kvar i uterummet nu som jag ställt ut massa lågor och sopsäckar som ska kastas på tippen.


Imorron är det jobb, bara mellan 12-16 men det är söndag så det ger en del ändån !

Sen blir det nog lite träffande med grannarna.....

Nu ska jag fortsätta se Sunes jul. Allra käraste syster segare som fasen, två timmar :-(

Heily är vaken fortfarande, eller hon ligger i sin säng och vill inte sova...satte igång Nalle Puh för jag trodde de kanske kunde göra att hon inte kände sej ensam iaf...
Dum ide för nu snackas det som fasen där uppe, Puh Puh Puh O innan vad det ett jädra tjat efter Moa.... =)
Kul iaf att hon inte är ledsen, pratglad dam har jag iaf.

När vi är ute och går som innan ikväll, gick vi förbi ett par.
Heeej är ju ett måaste och säga till alla man möter =)

Hon hade sagt det till en gubbe på ICA när hon var där med Mita häromdagen.
Han hade snällt svarat och när hon sen fortsatte gå så hon skål.
Behöver jag säga att gubben fick sej ett gott skratt ?
=)


God kväll :P

Kommentarer
Postat av: Moster Mita

Gott skratt?! Jag trodde gubben skulle få en hjärtinfarkt som han skrattade!!!

2008-12-27 @ 22:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0