Körtel feber...

Dålig uppdatering just pga att jag fått körtel feber...och jävlar vad sjuk jag varit :-D
Haft feber i 5-6dagar i sträck....Vägrade gå ner med alvedon, eller nåt annat för den delen heller.
Var den där jobbiga gränsen mellan 38.6-39.2 när jag bara frös och skakade som ett asplöv eller så svettades jag ner min säng...INTE KUL!

Från i tisdags har jag legat i sängen eller soffan konstant. Idag är första dagen som jag varit utanför huset.
Eller ja jag åkte till akuten i torsdags.
Mådde för jävla dåligt och har haft så ont i magen så jag trott att den skulle gå sönder.
Har inte kunnat äta nåt eller knappt kunnat svälja vatten.
Magen eller magmunnen bara totalt strejkade och gjorde ont och sved bara jag fick ner en droppe. Fruktansvärt !
Så vi trodde såklart det var magkatarren som spökade.
Är säkerligen lite det oxå..känns som det.
Men på sjukhuset sa läkaren att jag troligtvis hade körtelfeber som jag får vila bort. Finns inte mycket annat man kan göra åt.
Att jag har ont i magen är för körtlarna där svullnat så mycket oh min körtelfeber har satt sej på mjälten helt enkelt.
Sa till Marita precis innan jag gick in till läkaren att det värsta dom kan göra är att dom säger att det inte är nånting att jag inte ens får nån tablett mot magen...
Så blev det ju...alvedon tyckte läkaren...som om jag inte knapprat det hela veckan...
Nåja inte hans fel att jag är sjuk direkt :-)

Igår var första gången på 6 dagar som jag kunde få ner mat...Blev ett par matskedar makaroner med lite tonfisk. Idag lite lite kyckling sallad....
Har tom varit hos mamma & pappa idag och jag orkade ta mej i poolen 2 ggr...så på bättringsvägen är jag absolut :-)

Tydligen kan tröttheten sitta i i veckor ibland månader efter körtelfeber....Känns som jag inte har tid att va såhär trött...Men jag har inte så mycket val.
Orkar knappt sitta upp så det är vila vila vila som gäller.
Kan va välbehövligt för min kropp :-)

Så nu är Fredrik hemma och tar hand om Heily. Tror han får va det imorron och på onsdag oxå iaf....Sen får vi hoppas jag är pigg nog att kunna ta hand om henne hela dagarna igen.

Imorron ska vi försöka promenera bort till radhuset.
Pappa min fina pappa har tagit ledigt resten av veckan och ska fixa borta i huset.
Han är världs bäst !

Tydligen har dom hunnit lägga det mesta av golvet på ovanvåningen och alla rummen är ju tapetserade och målade...
Vill så gärna se hur det blivit...
Så nu ska väggarna rivas på nedanvåningen och sen ska Freddan måla :-)
Känner mej lagom hemsk som blir sjuk lagom till flytt och renovering.
Får inte anstränga mej på ett par veckor nu....

Heily älsklingen härmar en så fruktansvärt mycket nu. Hon säger massa saker. Inte för hon kanske vet vad det betyder men hon säger det iaf :-)
När man ger henne nåt säger hon TAAAATT *tack* :-)
Sen tar hon sin mini docka och säger Dooota dooota *docka* :-)
Vovve säger hon och nu har hon börjat säga Dooda...jag tror hon menar Yoda för hon pekar och ska efter Yoda hela tiden och bara Dooda Dooda :-D

Sen idag så kröp hon omkring på verandan hos mamma & pappa så ställer hon sej upp vid min stol jag bara: Hej Du...Så tittar hon på mej och säger nåt som låter PRECIS som Hej du :-D Jag mamma och pappa spärrade upp ögonen och brast sen ut i skratt ;-)

Sen när vi var i poolen så satt hon på sin flytbåt så öppnar hon sin mun lite grann och stirrar efter min mun och bara TUUUSSS Jag tog ju det självklart som om hon sa puss ;-)

Hon är såå sött så jag dör. Shiit hon är min min min och jag älskar henne så hjärtat går sönder !!!


 Igår badade prinsessan i sin lilla pool i trädgården

 Och idag blev et stora poolen :-)

 Vi tre, jag & Fredrik ser ut som nördar men Heily är söt som vanligt :-)

 Coolingen satt på egen luftmadrass och gled runt med en mer i handen ;-)

 Tänk att man kan va lika söt uppklädd som naken :P

 När morfar kom hem så var det tvunget ju att bada ett dopp med världens bästa morfar !

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Guud vilka underbara bilder :D

2008-06-03 @ 13:54:18
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hon är så otroligt söt din dotter. Man smälter. Speciellt av bilden när hon sitter på sin flytgrej med en mer i handen.. Söte.. Du en fråga.. vi är på jakt efter en sån pool din mamma har. Hur djup är den? Och diameter? Vet liksom inte vad vi ska satsa på.. Tack tack.. Jenny

2008-06-04 @ 10:26:05
URL: http://jennytussan.blogg.se/
Postat av: Jennie.K

åhh vad fina bilder..riktigt somrigt!

Hoppas allt e bättre nu med dig!

Låter spännande med radhuset med..riva väggar å allt =)..ha de super..kraam

2008-06-06 @ 09:30:00
URL: http://jennieklang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0