Renovering...

Idag kom vi äntligen igång i huset...
Jag har målat klart klädkammaren...nog för den var minst nödvändig att få klar men jag blev nojd ;-)

Nu känns det liiite lättare...har kommit igång mer och i veckan kan vi få mer hjälp utav pappa.
Än så länge ser jag inte mållinjen nånstans men det kommer väl:-)

Var på Bauhaus vid 10 idag...köpte färg till hela nedanvåningen, hallen där uppe och till fredriks spel rum...
Till spelrummet ska vi köpa annan färg för det var verkligen AWFUL när man fick upp lite på väggen...så jag ska nog åka dit imorron och se om jag hittar en annan...lutar mer åt sandfärgad.

Hittade en tapet som jag tror jag vill ha i sovrummet, Fredrik verkar inte lika övertygad som jag...men jag ska ta med mamma och se vad hon säger ;-)
Fredrik har ingen talan i den frågan, han ville ha svart i spelrummet, där tog jag över inredningen i vårt hem :-S
;-D


Ja Annica du är världens bästa granne....Först kom Annica in med kaffe, sen kommer den söta lilla saken in och frågar om vi vill ha mat...
Så 20 minuter senare ringer hon på mobilen och säger att Maten var klar :-D
Stefan hade gjort spagetti och köttfärssås....hur gott som helst.

Stefan hjälpte min kära gubbe som har tummen mitt i handen.... :-)

Heily har varit hos Marita hela dagen...dom hade varit ute hos Camilla med familjen....mys...

Hon var super trött när hon kom hem...och hade en söt lånepyjamas på sej oxå....sötnöten !

I veckan blir det målning för min del....och börja packa lägenheten Jag fattar inte varför jag inte gör det... :-S

Ska till Teddy med Heily på tisdag...då blir hon 9 månader min loppe liten :-D


Shit jag fick mej verkligen ett gott skratt innan...
Blev ett litet missförstånd om 31 maj...lång historia men kul som attans var det.
Det ser iaf ut som det ska bli Danmark den 31e....Blir ströget och tivoli med sebbe peter och compani....
Jag ska försöka få med mej Becci....!
Som det var nu var det bara jag & en hel drös med grabbar, så jag kände mej än så länge lite tveksam..
Men det hade varit sjukt kul...massa folk jag umgicks med förr på högstadietiderna, ja gymnasiet med för den delen !

Sebbe ringde innan, som jag skrattade åt honom. Han är så underbart yr den människan !

Hoppas verkligen på fint väder den 31e så man kunde följt med...
Som det ser ut nu så har jag ju barnvakt den dagen eftersom vi egentligen skulle på 90tals fest;-)
Men det blir nog att Freddan åker ensam med sina jobbarkompisar dit....


Nu ska jag strax hoppa i säng....Hej

Kommentarer
Postat av: Maddeli

jaa det blidde en långhår ändå! I slutänden kändes det som att både färg och hårlag kvittade =) Det går förvånansvärt bra här hemma!

2008-05-20 @ 23:30:45
URL: http://maddeli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0