Snodde denna från crazyangel =)

När fick du reda på att du var gravid? Början på december 2006.
Blev det en chock? Det var verkligen en chock. Inte planerat, misstänkte de då jag började sova som en gris och mådde illa. Men leendet & känslan när jag såg plusset minns jag som igår...Hon var sååå välkommen !
Hur gammal var du? 21
Hade du mycket halsbränna? Väldigt mycket under större delen av graviditeten...slutade irpincip i samma stund som hon kom ut  =)
Spydde du mycket? Spydde varje morgon på väg till jobb fram till v 14 tror jag. Ibland på hemvägen med...tur det var en ödslig landsväg :P
Hade du mycket foglossning? Jaaa ! Ont som fasen, blev sjukskriver för det, ligamentsmärtor & hotande frtidsbörd i v 32
Har du fått bristningar? Ja tyvärr lite grann, men det bleks rätt mycket med tiden som tur är !
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Alla sa pojke hela tiden men nånstans kände jag på mej att det låg en liten tjej i magen, vilket jag fick bevisat på sista ultraljudet i v 32.
Gick du över tiden? 14 låååånga dagar
Födde du för tidigt? Nej
Hur var förlossningen? För JÄVLA smärtsam men samtidigt underbar ! 42timmars värkarbete som blev 2timmars krystarbete. När jag var på väg att ge upp och bara klubba ner mej själv sa barnmorska: -En kryst till sen är din bebis ute. Har aldrig använt så mycket kraft som då och hon gled ut och jag var den lyckligaste & stoltaste människan på jorden ! Att föda barn gör ont så man tror man ska gå sönder och man vill helst försvinna, men det finns INGENTING som kan slå det. Det man får ut är värt all smärta i världen !
Blev du sydd? Massor, 2 timmar på operation både inre & yttre.
Dragen med sugklocka? Nej som tur är, var livrädd för klipp & sugklocka !
Hur många var inne i förlossningsrummet? En barnmorska, en undersköterska, Fredrik & Marita. Sen operationläkare när hon var född.
Hade du någon nära med dig? Fredrik & storasyster Marita
Vilket BB födde du på? Lunds KK
Hur stor var bebisen? 51 cm lång och 3840g
Vad fick den heta? Heily Havanna Nathalie

Kommentarer
Postat av: ♥ Sara ♥

Rolig/intressant fakta!!

2008-11-01 @ 23:38:14
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hoppas det är okej att jag snor denna med mig till min sida =) Skoj att läsa om din förlossning igen! Kram på er

2008-11-04 @ 14:24:24
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0