SÖÖÖT NÖT =)



Har väntat länge nu på bilderna vi tog på Öppna förskolan =)
Idag kom dom, undra om det är att vara mamma när man sliter upp kuvertet och får tårar i ögonen ?
Herregud vad söt hon är !
O ja, man är så om sina egna barn !
Man vill bara pussa sönder de där söta lilla trynet !

Idag gjorde jag & Heily nåt vi ALDRIG brukar göra...så imorron är det träning big time som gäller =)
Vi var ute & körde och jagr mått halv kass hela dagen. Illa mående så det heter duga.
Trodde de kunde bero på att jag inte ätit ordenligt så vi åkte till Mc donalds...
Satt i bilen och fnissade och åt.
Hon är bara 1 ½ år snart men jag skrattar åt henne så tårarna sprutar..
Speciellt när hon härmar lejonet =)

Märktes att både jag & Heily varit lite ur form idag.
Mådde fruktansvärt illa innan idag och Heily gnällde som bara den.
La mig på soffan, Heily kom med sin bappis strax efter och det tog nog inte 2 sekunde innan hon somnade !
Klockan va kanske strax efter 14.
Somnar båda två och vaknar när det är mörkt.
16:55 !!!! :O
Höll på att smälla av och få hjärtsnörp...
Hur kunde lite drygt 2½ timme bara försvinna sådär?

Lillknotten som aldrig brukar sova middag, iaf inte en längre stund.
Hon håller på och få en hel del tänder så man kan ju förstå att hon mår krassligt, min lilla loppa !

Ikväll har jag satt upp lite ljusstakar, kunde inte hålla mej ifrån de när jag såg att mamma satt upp sitt =)
Så tok mysigt !
Orkade inte vandra upp på vinden så det har bara blivit nedanvåningen och en julstjärna i sovrums fönstret...Får leta upp resten imorron och leta fram gardiner och stryka....suck trött blev jag över att tänka på de bara, men det är sån mysfaktor när allt är på sin plats !

Imorron ska jag & mamma till mormor, så får hon gosa med Heily så ska vi sätta upp hennes grejer =)

Nog för att hon kan det själv, men det är mysigt att pyssla om lilla Oma !

För ett par år sen (samma år som jag blev gravid) var mormor väldigt svårt sjuk.
Först fick hon proppar i lungorna för att sen upptäcka att hon även hade cancer !
Så sjuk hon var, men vilken kämpe.
Kanske kunde bero liiite på att samma kväll jag berättade för familjen att jag var gravid...var sjuuukt nervös Marita fick tvinga mej !
Till slut kom det fram, mycket av Maritas hjälp =)
Pappa kastade sig över mig och grät...kan tilläggas att jag ALDRIG sett min pappa gråta...!
Han tog luren och ringde till mormor som då skulle opereras dagen efter och var väldigt dålig.
Han sa till henne att hon skulle göra allt för att bli frisk för nu hade hon nåt ännu mer att kämpa för. Att det skulle komma en liten bebis till sommaren.
Hon lovade, och hon klarade det!
=)
Min fina Oma !

Poängen jag skulle komma till var samma år, mormor låg på soffan och jag pyntade hela huset åt henne.
Att jag nångång kan pyssla om henneoch göra tjänster åt henne så som dom alltid göra åt mej !
Det var mysigt, och se henne så tacksam efteråt !
Om man ska se nåt positivt i att hon var sjuk var att tanten sov middag.
Jag var gravid trött så jag sov mer än gärna med henne.
Julafton efter maten la jag mormor Marita & Veronica i sängen och pappa filmade och sa nästa år har ni en till där =)

Lilla Heily..... =)


Hela denna dagen har sprungit iväg....insåg nyss att klockan är 22:40....
Hur det nu hunnit bli det, betyder att jag nog ska hoppa i säng och se lite Grey´s =)

God natt =)

Kommentarer
Postat av: Moster Mita...

Älskade lilla Lopp-unge, hur kan man bli såååå söt??? Den där kvällen minns jag som det var igår. En av de bästa kvällarna i mitt liv =) Jobbigt var det att strax efter åka från dig o magen i ett halvår... Men... Sjuuukt kul att möta dig som en Heffaklump på flygplatsen sen... Hehehehehehe.... :P

2008-11-26 @ 23:11:04
Postat av: Mamma

Ååååå mormors älskade lille plutt vad hon är söt.Ja jag minns också den julaftonen,det var mysigt,oma som blivit frisk och du med en liten bebis i magen.

2008-11-27 @ 01:01:05
Postat av: Mamma

Ååååå mormors älskade lille plutt vad hon är söt.Ja jag minns också den julaftonen,det var mysigt,oma som blivit frisk och du med en liten bebis i magen.

2008-11-27 @ 01:01:59
Postat av: Pappsen

Mmm får en tå i ögat nu med. Usch ja vilken vinter det var. Slets mellan glädje och oro hela tiden.

Åk ni hem o pyssla om Oma o ta Mamma med. Innebär ju att jag får en lugn stund i huset ju(;D

2008-11-27 @ 08:08:54
Postat av: Anneli

Vilket litet charmtroll du har till dotter.

2008-11-27 @ 08:52:33
URL: http://hundisthlm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0