Jobb

Igår jobbade jag till 19 och idag till 17....
Har varit två bra arbetsdagar tycker jag =)
Roliga med att jobba i Lund är att det oftast kommer in kunder som verkligen VILL betala för ett par bra glasögon eller solglasögon....
På Synsam var snålisarna inne hela tiden....suck....
Det skulle prutas och ha rabatt hela tiden.
Här är de flesta grymt nöjda och glada och vill ha bra grejer...
Jag gillar detta !

 

Såhär ser det ut där jag jobbar.
Jag trivs verkligen !


Heily var på dagis till halv 6 idag...hon var dock inte ensam när jag kom och hämtade henne...men när hon såg mej slutade hon dansa, gick med armarna  i luften och ropade lite ledset maaammaaaaa och så var hon tvungen att gråta en skvätt =)

Hon hade frågat efter mej mycket under eftermiddagen men inte blivit ledsen när dom förklarat att jag var på jobb....sötaste !

Väl hemma har hon varit på ett hisklit hurmör...hon har en del trots för sej nu...
Kul och se på sätt och vis samtidigt som man blir lite små trött på allt gnäll....

Men som Becci sa ser jag nog de från ett annat håll...
Jag tycker ALDRIG hon är jobbig, jag vill inte se det så.
Hon är trotsig för hon utvecklas och vill få fram så mycket men är begränsad av sitt prat och hur hon ska kunna visa mej vad hon vill & menar.
Hon söker reaktioner....i många fall så bryr hon sej inte om att reaktionen är att jag blir arg på henne..
Som idag när hon petade och drog i mitt hår heeela tiden när jag pratade me mamma i telefon....
Hon gav sej INTE !

Jag blir så ledsen när jag hör hur folk klagar att deras barn är trotsiga och jobbiga....Eller att dom får vara vakna hela nätterna...att det är barnens fel.

Jag är oxå trött på nätterna, men Heily är inte vaken och ledsen för att jävlas direkt....

Nog om barn uppväxten =)


Igår kom min underbara karl....eller man som han numera är.... :P
(och nej vi är inte gifta *haha*)

Jag skulle stänga butiken kl 19....5 min innan ser jag en röd jacka utanför...kände igen det söta lilla trynet utanför...
Han hade tagit tåget från Helsingborg till Lund för att möta mej.

Han sa att han tänkte jag inte ville gå ensam genom stan på kvällen och sitta själv och vänta på tåget =)
Att vänta på Kävlinge-tåget från Helsingborg hade ändå gjort att han varit i Kävlinge samtidigt som mej nästan.

Sött iaf och jag blev jätte glad !

Det är det lilla som är det stora !

Imorron är jag ledig....badet med Heily lockade...samtidigt som vår kyl & frys ekar fett så en handling hade inte varit fel heller.
Plus att mormor tydligen med behövde handla....
Hon blir glad om man tar med henne till Maxi eller Willys eller liknande....=)


Ska bli så mysigt till helgen....Vara i Farhult allihopa...
Min lilla familj...min stora familj, Daniel, mormor & morfar och morbror....

Var längesen vi var i stugan alla samtidigt....!

Nu ska jag gå och lägga mej i sängen och se en film...

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0