Mannen i mitt liv





Får försöka göra honom på bättre humör....Han börjar bli små deppig över jobb igen....=(
Han ville vara hemma med Heily imorron och på fredag, men tyävrr kan man ju inte vara det bara sådär =)


Jobbiga tider....nu eftersom han inte har körkort så funkar de inte riktigt att han jobbar 3 skift som innan.....han kommer inte hem på kvällarna den veckan han börjar 16 och jobbar tills det är klart.
O jag har varit gnällig (jag vet) över att han inte kommer hem och får sova hos jobbarkompisar i Helsingborg.
O när jag inte jobbade hämtade jag honom hos en arbetskamrat i Saxtorp...men det funkar inte att sätta Heily i bilen mitt i natten när vi ska upp till jobb och dagis på morgonen =/

Så nu fick han ändra tiden och alltid jobba 9-18....VERKLIGEN SKIT TID Han åker hemifrån med tåget kl 7 och kommer hem 19 eller 20 på kvällen....de flesta gångerna har Heily redan somnat för natten och det är så sent för att äta middag ihop....
Man tappar hela de här hålla-kväll-med-middag-och-sen-TVtittande. 
Skit tråkigt och jag tycker hans jobb suger rått pung !!

Om man nu är nöjd med en arbetande som dom tydligen är så måste det finnas andra alternativ.....!!! ???


Man ska inte behöva må dåligt av att gå till jobb....

Finns ju andra alternativ....hitta jobb i närheten av Kävlinge....men vem vill egentligen söka nytt jobb i dessa tider när man kanske sparkar folk efter ett par månader...Lämna en fast tjänst nu när man sitter på hus med lån och barn och hela den biten.

Ett alternativ är ju hans syster i Stockholm som har en jäkla massa kontakter och egna företag där han antagligen kan få jobb och kanske inte blir sparkad i första taget ;-)

Men en flytt för mig & Heily känns inte riktigt angeläget, inte enda dit iaf....då återstår veckor pendlling.....


Livet är fan hårt ibland =)



Idag tog jag & Heily tåget till Gunnesbo där Mita & Jack mötte oss....blev en promenad hem dit och sen var vi där och blev skjutsade hem hit vid 18 tiden av henne och Daniel *tack för idag*


Har varit en snabbis i Harrie nu ikväll med...Pappa är i Göteborg på kundbesök och mamma & Lonkan har PF (pappa-fritt) :P

Nu ska jag ta min deppiga karl till sovrummet....*hihi*

Inte så kul som det kanske lät...;-)
Tänkte sätta i gång en film....One missed call eller Patrik 1,5 är de nya filmerna jag laddat ner......eller så lockar ju Grey´s anatomy säsong 4 nåt enormt =)
Så jäkla bra serie.....!

Dock väntas duschen först...jobb imorron 10-17....lång dagis dag för Heily.....

Gick jättebra i måndags.....fast det sved i mitt mamma-hjärta när jag kom rusande in på dagis 17:45 och hon var sista barnet kvar =(



God natt ! 



Kommentarer
Postat av: pappa fredrik

tack älskling älskar dej...det som gör att jag vill jobba är att få känna dom där sista minuterna innan man ska åka hem..o få känna att snart ligger jag i soffan o myser me mina 2 små älsklingar som jag saknat hela dagen....det är det som gör att jag bara vill hem till er 2....älskar er puss puss

2009-02-18 @ 21:24:30
Postat av: Beccis

Jag tyckte inlägget va sött, och att de är kul o se hur långt du och fredrik har kommit sen förra sommaren, men nu när jag ser vad Frderik har skrivit har jag tårar i halsen, Jag är så glad för er båda två, Ni förtjänar de hela min vän, de och mycke till :P

2009-02-19 @ 20:19:39
URL: http://becciolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0