Min skrutt

Nu börjar tösen bli dålig IGEN...två dagis dagar räckte tydligen.
Nu är det hög feber och förkyld....Tycker synd om henne som bara den och lite om mej me ;-)
Innebär ju att det inte blir mycket sömn....vet inte när jag sov ordentligt sist....
Men man ska inte klaga......men det vore riktigt skönt om hon ville sova i sin egen säng och sova från kväll till morgon...utan att bli väckt iaf 3-4ggr :-S

Samtidigt är det ju mysigt att ha henne hos mej, för när hon är dålig vill man ju snabbt vara där när hon gnyr och är ledsen men vad hon vill ha....mesta dels är det ju bippa (=napp) eller dricka =)

Idag var hon på dagis från 9-15:30 ungefär...jag själv jobbade 10-15.
Hade massa papper som låg eftersom jag inte varit där sen i torsdags....men det är kul....hela dagen gick åt det iprincip...skönt som fasen att sluta 15 måste jag säga =)


Skyndade mej till Kävlinge och hämtade Heily på dagis. 15:45 skulle vi vara på BVC på 18månaders kontroll.
Allting var jättebra Dom berömde henne för hon är så duktig på att prata och kan saker.
Hon sa inte ett knyst när hon fick sprutan...små chockad.

Trodde först att febern och det hon har nu kunde bero på sprutan hon fick idag men läkaren sa att med denna sprutan får dom inte biverkning (om dom får de) förrän 2-3dagar efter man tagit den. Och eftersom hon är täppt i näsan som bara den är det väl helt enkelt en ny förkylning på G !


Min lilla lilla tös väger bara 9.9kg....hon följer sin kruva och allting såg hur bra som helst ut.
Men hon har gått ner 500-600g på ett halvår.
Hon har ju varit sjuk mycket och nu har hon inte alls samma aptit längre som förr...plus att hon rör ju sej som en vilde.
Så inget att oroa sej för men man kan ändå inte låta bli att tycka att det lät lite hemskt :-S



Efteråt åkte vi till Mc donalds....hör & häpna !!!! =) Är inte så mycket för de där med barn & Mc donalds mat för tidigt.
Men är man en liten plutt och man varit duktig så är man =)


 


Freddan är på träning...kommer väl hem när som helst....jag ska strax stänga ner och sova....klockan ringer 7 imorron....*gäsp*
Ska vara på Teddy i Malmö kl 9 med Heily...iof är hon väldigt dålig får vi kanske hoppa de men jag tror det bara är lite feber nu innan förkylningen bryter ut, brukar ju vara så....



Jag LÄNGTAR till det är fint väder igen....komma igång igen med mina promenader. Nu är ju min mobil fixad igen och bra musik inlagd...så nu tycker jag det skulle vara skönt med en riktig powerwalk....men för tillfället är det så jädrans kallt och det är inte särskilt kul när det är isfläckar här o var och snö.....VILL HA VÅR....känns inte som jag är den ende som vill de ;-)


Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0