Dagens tekniker.

Ibland kan jag fundera så hjärnan bubblar över.
HUR kan man tex använda sig av internet, eller ringa vandra och höra varandra hur bra som helst genom en telefon?
Hur kom man på detta ?
Som tex när storasyster var i Afrika så när hon ringe hem var det knappt nån fördröjning alls utan det lät som hon satt hemma i sin lägenhet i Lund....

Nu tex så fattar jag INGENTING....Fredrik sitter och spelar Nintendo Wii och tävlar mot en jobbarkompis som sitter hemma hos sig och spelar i Helsingborg.
Dom behövde bara några nummer eller koder som dom har på sina TV spel sen var det klart att spela mot varandra....

GENOM EN FUCKING TV ????

Vi är så sjukt bortskämda....här trycker man igång sin data och fördröjer timmar bara av sitta och glo på olika sidor och vill jag beställa nya kläder så klickar jag lite så några dagar senare ligger dom i min brevlåda. Eller som mest får jag ta mig till ICA och hämta ut det på posten där.
Här sitter jag och dippar popcorn och glor på datan, laddar ner massa filmer som inte ens visas på bio knappt.
Och Fredrik spelar TV spel mot en jobbarkompis som inte ens sitter i samma rum.

Sen människor världen över leker med en pinne och låtsas att det är en data.
En tolvårig flicka gråter sig fördärvad av lycka för hon får en docka...medans en 12 åring hemma i Sverige hade kastat den i golvet och undrat varför det inte var den senaste mobilen eller en ny laptop.

Usch lite lätt illamående blir jag ibland när jag tänker på hur bra vi har det !




Som de flesta som känner mig vet att jag ibland får olika ord på huvudet....det försvinner inte och jag blir galen för det bara spelas upp och så måste jag verkligen ta reda på vad ordet betyder om jag inte vet det innan.
Som i somras hade jag Stesolid på huvudet.....i flera veckor gick jag runt och funderade över det ordet !


Nu de senaste dagarna har jag fått namnet Kirssteiger på huvudet...ingen aning om hur det stavas så därför kan jag inte söka på det.
Men jag har bara ett svagt minne av att det är en skidåkare eller nåt?
Någon som vet ?

Ibland blir jag orolig över min hjärna, fullständigt allvarlig är jag oxå ! :-S

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du måste mena Ernst Kirschsteiger eller?

2009-01-10 @ 22:03:38
Postat av: Izza ♥

Ja, jag har likadant tänkande som dig ang dagens teknik! Helt otroligt det är egentligen! Förstår inte hur det funkar egentligen :S Haha ord på skallen, börja googla på orden direkt så slipper du fundera på det! Men visst är det irriterande, samma med man ska komma på nån artist el kändis o dess namn el låttitlar! Galen blir man! Men han Ernst Kirschsteiger, det är ju han som har nått antik auktion(??)-grejs-program på tv. Många äldre kvinnor tycker han är väldigt charmerande och snygg! Hihi Ha de bra!

2009-01-11 @ 20:54:00
URL: http://izzalundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0