Första dagen

Idag var egentligen mn första riktiga arbets dag på mitt nya jobb.
Hela förra veckan var ju tjejen där som jobbat där sen i somras som nu skulle sluta.
Så idag skulle jag försöka klara det mesta själv.
Det mesta påminner om Synsam, mest bara man ska komma in i deras rutiner och hur som vill ha det.
Här är man mer assistent om man säger så.
Här ska man se till så saker finns, alltifrån nya visitkort, frimärken till frukt & kaffe.
Man ska ha koll på löner, schema, reklammationer, faktueringar, kredit, order & beställningar.
På Synsam var vi kanske 3-4 assistenter som gjorde detta, här är jag ensam.
Visst är kund omsättningen betydligt lägre men det känns lite skrämmande att jag ska försöka komma in i detta.
Även fast där finns två optiker och man kan fråga dom så är jag sån som helst vill kunna allt, gärna första dagen och slippa fråga.
Inte för man känner sig dålig inför chefen kanske utan mer för jag blir irriterad på mig själv när jag inte kan saker.
Perfektionist kanske man brukar kalla det ? =)

Åkte tåg imorse, tror jag ska göra de framöver, skaffade iaf mig ett rabattkort för att se om det kommer passa med tågtider osv.
Jag har glömt hur det verkligen SUGER att va tågpendlare...imorse var tåget försenat Jag var iof ute i god tid men ändån.
På hemvägen var tåget med försenat och när tåget äntligen kom och vi närmade oss Kävlinge fick vi stå & vänta skit länge utanför Kävlinge för att vänta på ett ledigt spår.

Man ska inte klaga, alla sköter nog sina jobb för att kunder/resenärer ska bli nöjda...men skånetrafiken är ALLTID försenad tycker jag !


Nu sitter jag här framför TVn, har nyss kikat på Bonde söker fru-Bröllopet Jag följde inte de men jag ville se när dom gifte sig. Shit vad jag bölade, snacka om känslo-storm och jag förstår inte vart detta kommer ifrån =)
Jag har alltid skrattat åt mamma som gråter åt det mesta på TV, jag är precis likadan själv.

Men hon var sååå fin och så tog hon upp microfonen och sjöng för sin man...gud så kärt =)

Äter just nu nachos och inser hur träningen blivit lidande.....ska försöka komma igång med mina promenader igen, gick varenda dag innan. Oftast Furulund-rundan. Men nu när vädret är piss så är det bara så tråkigt och när det finns tid att komma ut på kvällarna är det mörkt som fasen.
Afron måste jag oxå bege mej till, det är iaf kul och där kan man ju inte klaga på varken väder eller mörker :-S


Nu är jag ledig imorron och på onsdag.
Ska gå med Heily till dagis båda dagarna tänkte jag så får Freddan ta torsdag & fredag när jag jobbar.
Imorron ska hon äta lunch där och på onsdag, torsdag & fredag är det både lunch & vila.
Trodde det skulle bli halvt kaos innan men hon är så sjukt trött efter dagis så jag har en känsla av att hon kommer slockna vid vilan & sova som en liten gris tills nån väcker henne ;-D


Sjukt tråkigt när Freddan jobbar kväll....Man har blivit bortskämd nu med sällskapet eftersom han inte jobbat kväll sen innan jul....och alla som känner mej vet ju hur sällskaps sjuk jag ä

Kommentarer
Postat av: ♥ Divazzz ♥

Guud vad jag blev chockad när jag kom in på din blogg! Ny design och allt, skit snyggt blev de!! Kramar

2009-01-27 @ 22:35:17
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Izza ♥

Oj vilken fin blogg =) Jättetjusig design! Kramis

2009-01-27 @ 22:52:41
URL: http://izzalundberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0