Helgen går såå fort

Jag fattar inte att helgen alltid springer förbi.
Jag brukar ändå tycka veckorna går ganska snabbt, när det blivit fredag känns det som lördagen lite försvinner, direkt blir de söndag och det är småångest inför en ny vecka och måndag dagen därpå =(

Har iaf varit en bra helg =)

I fredags skulle Heily vara hos Mita efter vi varit på dagis.
Hon är jätteduktig på dagis, men hon har nu kommit på att jag ska gå iväg så hon är väldigt skeptisk hela tiden och kollar mig och när Fröken säger att vi ska gå och vinka till mamma hänger hon om halsen på mig och är jätteledsen =(
Jobbigt att gå ifrån henne så men vad gör man ?
Tyvärr är ju det ett ont måste.

Hur som så var Heily hos Mita i fredags och sov där till lördag.

Jag Fredrik Stefan & Annica hade planerat en utekväll med middag & bowling men slöfockar till grannar som man har bangade ju :P:P:P:P

Eftersom vi hade barnvakt ville vi inte bara sitta hemma så det blev kina mat på Tatung i Lund. Himlas gott men efter maten var vi toktrötta båda två så vi bestämde oss för att skippa i bion som vi hade tänkt se.
Blev att vi körde & hyrde 3 filmer och åkte hem istället =)

Blev 2 skräckisar bland annat...den vi såg i fredes var kass som attans.
O den vi såg igår var kanske inte så äcklig egentligen men jag verkligen HATAR när filmer är sanna.
Handlade om ett par som är i en sommarstuga så ringer det på dörren och sen fortsätter det med att dom slår i sönder bilen, tar telefonerna och till slut skrämmer skiten ur dom för att sen döda dom.
Tydligen var den sann och allting var fortfarande inte utrett...
Ryser, bara för jag visste att det finns så sjuka människor som bara vill skrämmas och döda så blev jag piss rädd och satt med händerna för ansiktet emellanåt...
Typ som min matcho karl :p


Japp, i lördes vaknade jag & Freddan redan vid halv 9...kanske inte så tidigt men när man är barnlediga vill man kunna sova ut men eftersom man inte blir väckt på natten sådär 10ggr så är man verkligen utvilad typ kl 7 på morgonen =)

Gick upp och begav oss mot IKEA. Köpte bla en fotölj till Heily så nu kan hon SITTA och se sin Fifi =)
Blev två hyllor till köket och lite ljus och sånt mys.
Sen blev det Rusta & Citygross för att sen hämta upp Heily-loppan <3

Blev taco och film på kvällen efter handbolls tittande !

Idag fick vi åka till Triangeln i Malmö och lämna in min mobil som helt plötsligt slutade fungera igårkväll.
Meny knapparna tvärdog och just DEN siffran jag behöver för att slå in pin koden.
STÖRIGT !

Skulle ändå iväg till Lödde med och hitta en överall till Heily som hon ska ha på dagis.
Så nu är allt inköpt och nerpackat som ska vara till dagis.
Överall, vantar, sovkläder, underställ, regnkläder mm.



Fick ryck sen nu ikväll och har borrat upp en hylla i vardagsrummet som INTE hade kommit upp ännu...har bara inte bott här sen midsommarhelgen :P

Satte upp hyllorna i köket och spottarna som sitter i köket eller skiljeväggen mellan hallen & köket.
Ska köpa några till och ha två stycken mellan köket och vardagsrummet med...blir nog snyggt!
En hylla ska upp i sovrummet med sen är allt de där smått klart
Sånt man sparat för det är så förbannat tråkigt !


Har precis suttit och organiserat alla papper, räkningart osv. In i pärmar och betalt räkningar och gjort dagis schema över internet!

Jag satt & hade ångest för Heily hade en vecka med 22,50 timmar =)
Tänk de föräldrar som MÅSTE ha sina barn på dagis från 6-17 varenda dag...usch ! =(

Jag är ju ledig iaf 2 dagar mitt i veckan så Heily är ju bara på dagis kanske 3 dagar i veckan, men de dagar jag jobbar 10-17 får hon ju vara där 9-17:45....känns hemskt men samtidigt efter det är ju hon ledig kankse 2-3 dagar från dagis sen så man kanske inte ska ens tänka ångest tankar över de där !!!

Nu ska jag hoppa i säng....Imorron är det dagis för Heily & Freddans del.
Passade så bra att Freddan jobbar kväll nästa vecka så han kan gå med henne till dagis oxå.
Själv ska jag jobba 10-17, första dagen som jag ska försöka klara mig själv...slut på inskolning för min del nu =)
Känns ändå rätt lugnt.

Så nu vankas bingen för min del minst sagt.
Är sjukt trött och fattar inte vad jag gör vaken.

God natt

Kommentarer
Postat av: pappa fredrik

jadu guman tiden går skiiit fort kola bara på vårt lilla barn...nu e hon inte så lite längre går på dagis och allt...jag menar där går tiden skiiit fort...visst helgen går fort men när man har kul så går den ännu snabbare..som det forsta året me heily har gått sjukt snabbt......

och sen har vi nu jätte fint här hemma lite till vi ska fixa men det går snabbt och då blir det ännu finnare här hemma...antra att du läser detta när jag e på jobb...så då vill jag säga att jag älskar dej...och e nästan 100% säker på att jag får ett mess av dej nu hihihi..puss gumman love dej

2009-01-26 @ 11:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0