Julmys med töserna !

Igår vid 18 tiden kom Becci Murre Mirella Emelie & Susanne hit.
Lite försenat julmys....som vanligt var det såklart över trevligt !
Så galet kul när vi samlas alla...blir alldeles för sällan.
Blev en del wii spelande men mestadels snack och skratt.
O krängande så hälften kunde vara nog.
Vi måste komma på andra saker att göra när vi ses än äta...usch !
Alla hade med sig nåt och jag hade dukat upp rester från ostbrickan som aldrig blev framtagen på nyårsafton.
Emelie hade köpt jordens största godis påse.
Mirella hade bakat kola som man tappade tänderna av.
Becci hade med sej 2 fulla påsar med lussebullar.
Susanne ställde sej och bakade marsipan doppade i chocklad och Murre hade med två flaskor glögg på 6 pers.
Illamående idag delux =)

  

Man borde verkligen skaffa sej en kommentar bok.... =)
Den hade varit fullskriven efter ett par dejter med oss !



Alla kom iaf hem välbehållna...
Jäkla isvägar igår kväll :-S
Skulle bara gå ut med hundarna strax efter dom åkt hem vid 24 tiden.
Fick hålla mej i räcken emellanåt....var så jädrans halt.
Vill inte ens tänka på hur det var att behöva köra bil !
O alla har ju en bit och köra oxå.
Bara Murre som bor i Marieholm, resten av ligan skulle ju ända ner till Svedala, Skurup & Trelleborg.




Veckan som kommer är ÅNGEST på hög nivå.
Fredrik tycker jag är löjlig, men det gör int i magen av att veta att jag ska jobba tisdag-lördag och detta är SISTA veckan som jag är mammaledig på riktigt med Heily....
Dagisdax på måndag nästa vecka igen :-(

Fredrik menade på att jag faktiskt gått hemma med henne varenda dag sen ho föddes i augusti 07.
Men bara tanken på att nu är det slut gör mej helt yr i bollen.

JAG ÄR INTE REDO !!!!!!

Det är ju så kul och mysigt nu....mog för det varit det hela tiden men nu så är det en riktig liten kompis man har här hemma om dagarna.
Vi snackar och busar och skrattar åt samma saker.
Igår skrattade hon från hjärtat åt ett barnprogram och jag skrattade så tårarna rann....
Egentligen inte åt barnprogrammet utan att hon tyckte det var så jädrans kul... =)

Usch nej nu ska jag klä på henne varma kläder och gå en runda...
Får ju magsår av att tänka på allt dagis och att man ska få en annorlunda vardag nu !

Ska tillbaka till jobbet jag sökte för nån månad sen samma dag som hon börjar på dagis.
Var på intervju strax innan jul och nu skulle vi ses en gång till.

HOPPAS !

Det börjar med 50% för att sen bli 75% i vår.
En butik mitt inne i centrala Lund.
Vore så perfekt med Heily, inte mycket dagis tid.

Vill verkligen INTE börja jobba direkt 100% och ha henne där tidiga morrnar till sena kvällar...

NIX

Nej hur var det nu, promenix !

Hej svejs !

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja som jag alltid har sagt.Mår man inta riktigt bra en dag,ska man åka till lilla Heily.För då får man en vitaminkick,när hun busar så man ligger dubbel av skratt eller när hon bara vill krama o pussa Mommo.Det är bästa medecinen som finns.

2009-01-04 @ 12:31:58
Postat av: Anonym

2009-01-04 @ 12:33:10
Postat av: Izza

Hoppas du får det jobbet =) Får man fråga vilken butik det är? Ha de så bra o god fortsättning! Kram

2009-01-04 @ 13:08:51
URL: http://izzalundberg.blogg.se/
Postat av: Diana

Du ska se attt det blir jättebra med dagis, Klart att det känns tufft att lämna dem små, men så mkt kul dem har där och massor av kompisar. Mea vill sällan hem! =) haha

2009-01-04 @ 14:41:02
URL: http://fantasio.blogg.se/
Postat av: Misan

Hej! Ja nu börjar vardagen på riktigt igen, jag känner precis som vad du gör, man har ju varit hemma med sitt barn så länge och haft mysiga dagar och gjort en massa skoj, och nu ska man ut och jobba/leta jobb igen. Men det kommer gå bra när man väl har kommit in i det igen.



Kram från oss

2009-01-04 @ 19:09:54
URL: http://trusestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0