På bättringsvägen.

Igår gick Fredrik & Heily upp vid 9 tiden och jag kom ner 10 min efter....Freddan blev aningen chockad att jag nu tänkte ta mig ur min säng-dvala =)

JAG MÅR BÄTTRE !!!!

Dock är Heily långt ifrån bra. Hon har haft feber sen i söndags och det vill inte alls ge med sej.
Efter 4 dagar ska man ju söka vård för barn....så vi fick tid hos jourläkaren i Lund igår kväll...
Skit läkare som inte hade god hand med barn iaf....suck....
Därför jag hade mycket hellre gått till barnakuten men eftersom Heily är hyfsat pigg och vaken iaf så hade vi väl fått sitta där i timmar...många som åker in till barnakuten nu med vätskebrist hos barn som har kräksjukan...kände inte riktigt för att utsätta oss för det med efter denna influensa-pärs !

Nåja läkaren kollade iaf öronen och tog halsprov på Loppan, visade ingenting så vi fick åka hem igen och vänta till febern försvinner bara....
Känns inte alls bra att låta henne gå med feber nu snart i en vecka om det inte försvinner nu under morgondagen =(


Men just nu sjunger hon i vardagsrummet till Bolibompa och åter popcorn och dricker saft....ALLT ÄR TILLÅTET NÄR MAN ÄR SJUK ;-)

Innan åt hon risgrynsgröt med lite hallonkräm på.....sötegöten.....första "måltiden" på flera dagar !

Inte ens välling går i, det brukar annars vara en bra back up plan....


Nu väntar jag på Freddan...är sjukt hungrig...Annica ringde nyss hon var med tok hungrig och gubbarna är iväg tillsammans.....DRYGT !!

Det vankas iaf nåt så simpelt som pommes, snitzel och bajjesås :-D


Kram & puss

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha bajjesås, det var något nytt det :) här i denna familjen säger vi barne :D

2009-01-17 @ 12:59:14
URL: http://trusestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0