Slappaste lördagen på länge.

Nog för vi många gånger bara är hemma och tar det lugnt på helgerna nu för tiden så är man kanske igång här hemma, åker och handlar eller gör nånting annat.
Men idag har jag inte gjort ett skit, jo jag har tvättat två maskiner tvått och varit ute och gått en lång runda med Heily & hundarna....


Vid frukosten satt Fredrik och pratade om hur han & Stefan skulle köra skit till tippen och orkade inte Stefan idag så skulle Fredrik iaf fulla vårt släp och sätta i garaget så det bara är att köra iväg sen.
Han hann inte ens säga meningen klart förrän telefonen ringer...han ser lite lurig ut och svarar typ hmm jo kl 12 blir bra....

Innebandy som gällde....FÖR BÅDE FREDRIK & STEFAN till kl 14....=)
Jag tyckte mest det var komiskt eftersom det är i vanlig ordning och jag ska då inte röra den skiten, det är inte mitt ansvarsområde :P

Annica däremot lackade eftersom Stefan inte ens berättat om Fredriks förslag....han orka väl inte alls :P



Heily är nog på bättringsvägen nu....hon har legat på 37.6-37.9 Dock är hon riktigt sleten....vill mest ligga & gosa...somnade i min famn i soffan redan 19:15 efter att vi ätit pop corn och sett Tingeling =)


Sen vaknade hon ju såklart igen efter att både jag & Fredrik somnat på soffan en stund....nice ;-)






Vår nya soffa som Fredrik & Stefan hämtade igår....inte ett halvår för sent som Becci sa :P



Nog för jag vill att hon ska bli frisk och pigg igen men det är såååå mysigt när hon är lite hängig och kan ligga såhär i timmar.

Dock är hon såååå mammig nu så det är inte klokt.
När Fredrik tar henne om hon vill till mej vrålar hon sig helt fördärvad och hon går bara runt och piper mamma hela tiden så fort hon inte sitter i mitt knä eller jag bär runt på henne.



Vi håller på att länsa vår kyl & frys nu.
Har en ny plan för hushålls kassan eller vad man ska kalla de :P
Vi handlar alltid mycket en gång i månaden...så tror man att de här äter vi och de här blir bra och det är så tråkigt så man bara vill kräkas.

Nu är min plan att jag tantvarning eller ej ska göra typ en veckolista vad vi behöver och vad vi ska äta.
Det är ALLTID samma sak här hemma...klockan blir mycket och vi orkar inte laga nån mat för vi inte kan enas om vad vi vill ha.
Så nu ska jag ha dag för dag vad vi ska käka...eller iaf köpa hem saker för en vecka så man har maträtter för varje dag hemma.
Se om det funkar bättre.
Är så trött på att äta en macka på kvällen för jag inte orkat laga mat och då blir de en burk mat till Heily som hur som måste ha i sig riktig kvällsmat.


SÅ NEJ ANDRA BULLAR SKA DET BLI =)

Hur som denna långa parantes var iaf att jag skulle komma fram till att bde vr kyl och frys ekar fett just nu så idag tog jag ihop lite av vad vi hade hemma, de vill säga INTE MYCKET :-)
Men gott som attans blev de....
Wokgrönsaker, kött, svamp och i med massa pumpa kärnor och solrosfrön....SKIT GOTT !

Nu verkar det som Heily nannar där uppe....provade lägga henne för en stund sen med välling, UTAN FIFI TILL & MED ;-)

Har äntligen hittat Fifi filmerna på cdon.se så nu har jag beställt tre nya till lilla damen.
Hon ÄLSKAR Fifi filmerna och ser den hon har hemma minst en gång om dagen.
Den sätts igång direkt på morgonen, gärna en gång mitt på dagen oxå och ibland när hon ska sova...Hon härmar dom och kan nog den mer eller mindre utantill =)


Nu spelar Fredrik guitarr hero, ser roligt ut så jag ska nog sno åt mej den en låt eller två nu ;-)


God natt !


Kommentarer
Postat av: pappa fredrik

jajaja linda jag ska töma uterummet idag...hahah nu sitter d o pratar me din mamma o jag bränner en cd till mej så jag ska lyssna på när jag tömmer uterummet....sööööt du e.....idag fick du sova länge o det e du värd :P ussh nu e våran dotter frisk o det märks kan jag säga...men en frisk heily e bättre än en sjuk heily..min dotter o min sambo/älskling e tebax...la familja e tebax nu..puss kram

2009-01-18 @ 11:40:23
Postat av: ♥ Divazzz ♥

Vilken fin soffa =) Den påminner ju nästan om den vi har :o) Sjukt sköna är dom stooora divan sofforna i alla fall! och Ps: det är ingen tant varning på att veckohandla, de gör vi med ;) Kramar!

2009-01-18 @ 16:36:58
URL: http://saralofvendahl.blogg.se/
Postat av: Misan

Jättefin soffa och jag måste bara fråga var ni har hittat soffbordet? Vi letar som galningar och tycks inte hitta något som passar, men vi båda vill ha ett där man kan lägga saker under och i trä.

Kram

2009-01-18 @ 16:38:00
URL: http://trusestar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0