Heily, nöjd liten dam =)

Som sagt har vi ju införskaffat oss en ny vagn till Heily...den står just nu inne i vår hall ochHeily är där hela tiden och tjatar "vagnen" och hoppar i och ut ur den.....när jag fixade mej iordning i badrummet idag hade hon kört fram vagnen och höll på som bara den.

Möttes av det här =)




Det bästa med denna vagnen är att varukorgen är så pass stor att min 10kg lilla söt-klump kan hoppa i och nästan ligga ner i fosterställning =)



Såhär såg den ut när vi tittade på den i affären....bilden gör inte den riktigt rättvis.

Jag tycker den ser coolare ut i verkligheten ;-)

Den är iaf hur smidig som helst och fullt liggläge, blir platt och liten när man fäller ihop den och den väger ingenting.
Precis som jag ville ha de =)

Freddan tyckte det var ett plus att han kunde ha en travel-kaffe stående i mugghållaren på handtaget ;-)


Igår fick jag börja jobba lite innan så jag jobbade 10-19 så idag skulle jag jobbat 10-17 men börjar istället kl 12 *nice*.

Lämnade Heily ändå på dagis på kl 9 så gick jag en runda med hundara och nu tvättar jag för fullt.

Vill få allt tvättat inför torsdag när vi ska till Stockholm.



Fick en liten fråga=)

Mitt svar är enkelt....
Jag skulle ALDRIG kunna vara så hård mot Heily, min lilla dotter som inte är särskilt gammal.
Är hon mörkrädd om natten, eller har haft mardrömmar så är det en självklarhet att hon ska komma in och sova mellan mig och Fredrik.
Jag är hård på de viset att jag säger ifrån och blir arg på henne när hon hittar på dumheter, slås eller när hon tar saker ifrån andra barn.

MEN det är en del i utvecklingen och alla barn når dit.
De som säger att sina barn är änglar och aldrig bitits, slåss eller snott leksaker från något annat barn...
Det kommer eller så inser man inte fakta att sitt eget barn är precis som alla andra...

Det är NORMALT OCH INGET FEL !


Alla uppfostrar sina barn hur man vill...men jag hade inte kunnat leva med gott samvete om jag varit benhård mot Heily från morgon till kväll om allt möjligt som egentligen inte är särskilt viktigt.

Igår hade jag en liten godisbit i munnen så jag pussade henne så fick hon en liten bit hon med....
det var till & med EFTER hon borstat tänderna.... :P

Men det var inte svårare än att borsta en gång till och hon sken upp och sa goooodiiiiis =)

O accepterar hur fint som helst när jag sa att det var slut efter den mini lilla biten =)




Nu ska jag hänga tvätt och fixa iordning mitt hår inför den korta jobbdagen =)

Ciao


Kommentarer
Postat av: Lotti

Ah de va den jag pratade om som vi fått in ny =) den är jättefin, jag gillar den! Skitenkel att köra, inte för jag provat med barn i men ändå ;P

2009-03-17 @ 19:25:29
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Lotti

Haha, vilken säljare :D Visst finns de både för och nackdelar med svängbara hjul, som med vilken annan vagn som helst annars också. Jag brukar mena att garantin tar i princip allt så de brukar inte va några stora problem =)

2009-03-17 @ 22:19:18
URL: http://www.yoohh.se
Postat av: Manuella (marita´s fd arbetskollega)

Vagnen är jätte snygg!! Blev nyfiken...vi är med ute efter en ny till vår tös.



Vad är det för vagn??



Ha en bra dag och hälsa syrran.

/Manuella

2009-03-18 @ 08:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0