Hemma från Stockholm....

Igår kom vi hem från en lång weekend i Stockholm, riktigt härligt har det varit.
Bott hos Fredrik syster i Rönninge....jätte trevligt !

Var helt perfekt att vi kom iväg redan vid 7 tiden i torsdags morse....så runt lunch var vi framme i Stockholm.
Den där extra dagen gör verkligen mycket...man hinner med så mycket mer.

I torsdags gjorde vi ingenting direkt när vi kom upp....tog det bara lugnt och hade det skönt.

I fredes gick vi upp vid 7 och gjorde oss iordning...åkte in mot stan för lite shopping och sen efter stan blev det Skärholmen för ännu mer shopping ;-)

För att Heily skulle vara nöjd så fick hon självklart fika på glass för hon var så duktig hela dagen medans mamma o pappa shoppade loss =)




Efter Skårholmen åkte vi till Tumba och åt middag hos Fredriks föräldrar.

Sen kl 19 var vi tillbaka i Rönninge för att se ngelicas fotbolls match.
SVIIIN kallt hade dom det där uppe =)

Eller vädret var jätte fint men det märks att vi har det något mildare här nere även fast det inte är jätte långt.
Våren har hunnit ner till oss snabbare iaf...jag har ju iaf vårblommor i trädgården...och ändå klagar vi att våren inte kommer än =)


I lördags åkte jag Fredrik Heily Anneli och Caroline till Hammarby sjöstad...där finns ett Addidas lager som är grymt mycket billigare än i vanliga sport affärer.
Hade köpt en super snygg dress till Heily dagen innan i Skärholmen för 450:- och då var den ändå lite nedsatt.
Här köpte jag en till för typ 150:- *kap*

Själv köpte jag mej ett par skor för 600:- som var nedsatta från 1790:-
*nice*

Freddan hittade ingenting där men han var nöjd för sin nya Ed Hardy tröja ;-)

Blev en snabbis efteråt i Tumba centrum och sen hemåt igen.


Anneli var hur snäll som helst och fixade så jag & Carro åkte till en Vero Moda butik i Rönninge som hennes kompis skulle lägga ner.
Så jag & Carro fick gå in där ensamma och välja vad jag ville ha och det var 70%  rea på allt....

Som sagt så har Stockholms trippen innehållit en hel del shopping....* aj aj *



Blev en dyr jävla resa iaf...igår när vi åkte hem blev jag såklart stoppad av polisen 2800:- i böter och jag höll verkligen på att kräkas av ångest...

2800 :- till absolut ingenting...känns som jag likagärna kunde slänga som pengarna i papperskorgen bara =(

Sög verkligen rått pung dedär =(


Men jag har bara mej själv att skylla....jag vet att jag kör för fort hur ofta som helst och speciellt på motorvägen där det lätt är att bara gasa på....

Men nu har jag väl lärt mej en läxa....höll 110 hela vägen hem sen iaf =)

Var ju inte sålänge sen jag fick 1500:- i böter när jag körde hem från Trelleborg.

NO MORE BÖTER FÖR MIN DEL !!!!




Såhär trött var Heily efter all shopping i fredags =)


 


Jag & Fredrik ser ut som små trötta skabb råttor under bilresan....så sjuuukt tråkigt att köra bil så många timmar.
Jag verkligen avskyr det...
Nästa gång blir de tåg.
Även fast det många ggr är billigare att köra bil upp om man bokar tågbiljetterna sent så tjänar vi nog på de nästa gång eftersom denna resan blev bensin och BÖTER  *suck*

Nu ska jag göra mej & Heily iordning...ska ner och handla lite grejer och ta en sväng med hundarna och lite sånt trams....


Hej hej


Kommentarer
Postat av: Mosteer MIta!!!

Men Linda då!!! Var blev du stoppad? Var bara glad att du inte blev av med körkortet! Kan alltid vara värre ;-) Hur är det med dina jyckar idag? Jag har haft världens bästa hundvakt åt dem över helgen. David ÄLSKADE dem till bristningsgränsen o var så ledsen när vi lämnade dem igen. Nu tjatar han på pappa att han vill ha en "Chickiuaua" =)Ses i veckan? Jag har syster o Heily abstinens ;-)

2009-03-23 @ 10:32:33
Postat av: Pappa

MMm Linda. Jag tycker oxå att du skall ta tåget. De får lov att köra fort nämligen.

2009-03-23 @ 11:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0