Mitt lilla hjärta.



Idag är jag & Heily lediga...hon är förkyld och har hosta men hon var ändå pigg imorse.
Så vi bestämde oss för att följa med Annica till Center syd.
Hon skulle ha lite snygga mamma-kläder ;-)

Men loppan  var inte alls pigg och nu när vi kom hem somnade hon på soffan igen och känns febrig =(

Nyss var hon vaken och drack lite och ville ha sin bippa (napp).

Hon tittade upp och sa dricka....hon fortsatte blunda, drack och sa (fortfarande med stängda ögon)
-Mamma bippa !

SÖT

Jag tycker så synd om henne....jätte jobbigt för henne och aldrig bli helt bra.
Tror mycket det beror på att hon är på dagis sen är vi lediga ett par dagar och antingen på dagarna hinner hon bli frisk eller sjuk igen.
Sen kommer hon tillbaka så smittas hon igen.
Hon hinner inte vänja sej vi alla baciller =(

Nu sover hon igen.

Och hon är bara för söt min lilla lilla prinsessa !


Imorron ska vi iaf bara va hemma och har hon feber imorron igen får hon ju stanna hemma från dagis på fredag... *suck*


Har precis suttit och lagt in alla räkningar.

FYYY vilken ångest det var.
Både jag & Fredrik fick mindre i lön denna månaden och just denna månaden hade vi TOK mycket räkningar Så jag fick ta av sparkontot plus att jag ville betala av en del från Freddans skulder *aj aj aj*
Men jag får magsår av sånt där.
Klarar inte av skulder.

Jaaa syster jag har magsår för jag fortfarande är skyldig dej mer pengar ;-)
Det som svider mest är ju såklart bötern, men ja det är bara att bita av det sura äpplet.

Så tråkigt bara att det försvinner pengar från sparkontot som man inte alls planerat att använda till sådana saker.


Såklart har vi ju shoppat en del oxå som inte heller var planerat men ibland måste man få unna sej.
Vet inte när jag & Fredrik köpte nåt till oss själva sist.
Blir bara nödvändiga saker och saker till Heily nu för tiden.
Sånt prioiteras såklart.

Så även fast det må kännas onödigt nu är jag nöjd över mina inköp.
Nu har jag skor och kläder inför våren =)


Idag på Centan fixade jag en sak som Fredrik sagt länge att han vill ha.
Han fyller iof inte år förrän i maj.
Men jag tänkte att han får de nu så är det min present till honom.

Vi ska ju ev åka till Holland på Defqon one festival om vi får biljetter och det är ju oxå e liten present.


Min lilla 27åring ;-)

Är grymt härligt väder nu.
Funderar på om jag ska ta Furulund-rundan idag med.
Men om Heily är frusen pga av febern så känns det synd och packa ner henne i åkpåse och grejer.
Mår man kasst och fryser så kvittar de hur mycket kläder man har på sej.
Man mår som en råtta hur som =(

Blir nog bara att vara hemma.
Eftersom det är våffeldagen idag Tänkte jag göra lite våfflor sen och se om loppisen vill ha de.
Vet inte när hon åt ordentligt sist =(

Idag fick jag i henne lite välling imorse och en macka på Graffiti med ost och lite kötbullar vid sidan om.


Köpte nya leggings till henne idag i storlek 86 dom är jätte stora i magen på henne =(

På BVC säger dom ju att allt är bra.
Hon ligger lite under sin kurva men inte på nåt dåligt sätt och hon utvecklas ju hur bra som helst.

Men jag kan inte låta bli att känna oro när hon väger 10kg och man hör hur andra i sama ålder väger 12-13kg och har minst storlek 92-98.
Man ska såklart inte jämföra...men jag vet att om Heily loppan bara fått vara frisk så äter hon ju.


Det absolut värsta med att bli förälder är denna jädra oro som bara kommer som ett brev på posten.
 =(


Nu vankas våfflor....


Puss

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Alltid samma ångest över räkningar, inget skoj =( nova väger "bara" 11,4 (på 18 mån kontrollen) men är öång så kan ha stl 98. Philip har alltid varit mindre däremot och är ff. Orolig men han har en jäkla förbränning + spinkgener haha ;-) Men klart man järmför fast man inte "ska" kram

Postat av: annica

sötfisen!!! hoppas hon blir bättre snart! så jobbigt när dom e dåliga=( kraaam o puss från grannarna=)

2009-03-26 @ 20:45:37
URL: http://annicaomoa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0