Snott av Katharina =)





*Vilka var dina favorit kläder? Mamma jeansen
*Favoriträtter: Inget som jag inte har som favorit nu.
*Vad var dina/din favorit dryck? : Inget speciellt
*Vad tyckte du inte om? : Matlukt och äckliga dofter. VERKLIGEN INTE RÅTT KÖTT :-S
*Var det någon favorit rätt som ändrades? : Inget jag kan minnas
*Vad var du mest sugen på? : Inget, mer än att jag började gillar After eight som jag aldrig ätit förr.
*Hade du halsbränna? : JAAA nåt så vansinnigt, grymt jobbigt.
*Hade du foglossning? : Massor
*Hade du sammandragningar? : Nej
*Mådde du illa? : ja, fram till v 13-14 men bara på morrnarna.
*Vilken sovställning var bäst? : På sidan eller ryggen fast jag fick ligga högt då för att kunna andas =)
*När var din BF dag? : 6 augusti
*Gick du över tiden? 14 dagar
*Hur mycket gick du upp i vikt? USCH men 20 hemska kilo....hade nåt så grymt mycket vätska !
*Hade du mycket vätska i kroppen? MASSOR !!!
*Hur var ditt psyke? Bra
*Gnällde/klagade du? Gjorde jag säkert
*Vad trodde du det var för kön? En flicka
*Visste du vad det var för kön? Jaa
*Hur låg ditt SF mått? : det sista låg på 32 eller 34 har jag för mej, sista gången.
*Var du rädd för något? Inte nåt mer än den ständiga oron över att hon skulle dö i magen eller vid förlossnignen=(
*Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Ville ha en snabb förlossning såklart.
 *Hur ser du på graviditeten idag? : Häääärligt mysigt!
*När började din förlossning? Fick första värken lördagen den 18 augusti 2007 !
*Hur började den? Starka sammandragningar som sen gjorde mer och mer ont.
*När åkte du/ni in till förlossningen? 22 på kvällen den 19e.
*Varför? För jag hade värkar
*Vem/vilka åkte du in med? Min syster & Fredrik
*Fick du/ni åka hem igen? Ja första gången vi åkte in.
*Vilket sjukhus skedde förlossningen på? Lund
*Hur mycket var du öppen när ni kom in? Knappt 1cm därav att vi blev hemskickade.
*Vad hände under tiden du/ni låg inne på förlossningen? Försökte göra nåt som lindrade smärtan men ingenting funkade speciellt bra =)
*Vilka/vilken var med under förlossningen? Min stora syster och Fredrik <3
*Tog du nått smärtstillande? : Lustgas, petidin och epidural.
*Grät du? Nej
*Vad tyckte du var jobbigast? öppningsskedet var jobbigt och gjorde vansinnigt ont men det jag minns starkast var mina 2timar med krystvärkar där jag allvarligt talat trodde jag skulle dö.
*Var du rädd för något? Kejsarsnitt och sugklocka.
*Hur lång tid tog det? Från första värken tills hon var ute tog det ca 42 timmar =)
*Hur ser du på förlossningen idag? underbar! och den häftigaste upplevelsen någonsin :)

*Vad blev det för kön?: Flicka
*Hur mycket vägde barnet? 3840g
*Hur lång var barnet? 51 cm
*Hur mådde barnet? : bra trots att hon bajsat i fostervattnet 8 timmar innan hon var ute och att navelsträngen satt 2 varv hårt runt halsen när hon kom ut....så precis i slutet sjönk hjärtljuden massor så hon behövde komma ut snabbt därav jag fick en svinkterskada som inte har varit eller fortfarande är super kul....
MEN DET ÄR VÄRT ALLT, JAG HAR VÄRLDENS UNDERBARASTE LILLA DOTTER ! =)

Kommentarer
Postat av: Greenbeans, tre tjejer en kille

Hejsan kika in på vår blogg och kolla in våra Parodibilder på Sveriges bLoggare:)



Puss och kram Greenbeans Ligan

2009-03-18 @ 23:05:36
URL: http://greenbeans.blogg.se/
Postat av: Bloggpengar

Vill du tjäna pengar på din blogg? :)

2009-03-18 @ 23:09:58
URL: http://bloggpengar.blogg.se/
Postat av: Fröken Holm

Åh vilken härlig bild! :)

Jättefin mage!

2009-03-18 @ 23:13:26
URL: http://frokenholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0