Söndags ångest och barnakuten.

Denna helgen har verkligen sprungit iväg fortare än kvickt =(
Hade planerat att göra nåt kul idag i det fina vädret.
Men vi sov alla 3 till 10:30 :O
Var helt slut allihopa efter gårdagens bravader.

Först jobbade jag 10-16, sen åkte jag direkt till Barn akuten och mötte upp Fredrik & Heily.
Där blev vi inskrivna runt halv 5 och sen fick vi sitta i väntrummet tills vi ÄNTLIGEN kom in på ett rum kl 21:30 !
Hade alltså suttit ute på hårda jäkla pinnstolar i 5½ timme.
Men tiden gick rätt snabbt ändå...Freddan underhöll mej ;-)
Men Heily blev sämre och sämre hela tiden, fick hög feber igen och jätte hängig.

Fick åka upp på lungröntgen vid 22 tiden.
Och sen tillbaka till BUS.
När provsvaren var klara så visade det sej att loppan har öron inflammation, lunginflammation och luftrörs katarr =(


Blir så jäkla arg på SKIT VÅRDCENTRALEN som skickat hem oss 3 ggr, sista gången i onsdags kväll och bara sagt att det är vanliga hosta som är lite mer ilsken som vanligt.
Att lungor och hjärta lät hur bra som helst.

Först och främst när vi skrev in oss på BUS visade det sej att hon hade förhöjd puls vilket som trodde var pga febern som suttit i fram och tillbaka nu i snart 2 månader.
Hon är feberfri ett par dagar sen kommer det tillbaka igen.

Sen när läkaren lyssnade på Heily var hon trång i luftvägarna så hon behövde inhallera.


Sjukt besviken att dom läkarna på vårdcentralen bara tar det med en klackspark och låter oss åka hem med 3 olika host mediciner som inte hjälper ett dugg.




Heily kunde som tur var nanna en hel del i väntrummet.









 



Heily låg som en kung på britsen....jätte duktig var min lilla prinsessa !!!





Fredrik var aning uttråkad efter sammanlagt 8 timmar på sjukhuset =)




Sista halvtimme hade jag inte allt för mycket till sällskap ;-)





Var hemma strax efter 24 inatt....sjukt trötta och såklart var det just inatt man skulle ställa om klockan ;-)




Sov som sagt sjukt länge imorse...kom inte i säng förrän runt halv 2 och Heily var den som vaknade sist imorse ;-)





Åkte först till apoteket och hämtade massa mediciner till Heily....bla astma aktiga mediciner som hjälpt tok bra.
Såhär pigg som hon varit idag har hon inte varit på VECKOR.
=)

Sen blev det Ö.B för lite inhandling av trädgårds redskap ;-)
Kollade på Silvan oxå på kakel, vad dom hade det där.
Lutar lite nu åt att sätta rött mosaik till svart bänkskiva ;-)


Sen har vi varit i Harrie hela eftermiddagen och kvällen....standan på söndagar iof ;-)




Imorron är det jobb 10-14 sen är jag ledig tisdag & onsdag =)




God natt





Kommentarer
Postat av: Mamma

Min älskade lilla gullunge så sjuk mommos tös har varit.Men idag när ni var här var du bättre igen, så mormor fick inte sitta still en minut.Vi skulle leka hela tiden men det gör jag så gärna för du är det bästa o underbaraste som finns.Och Linda o Fredrik ni är bäst sjuka,hostiga o trötta men aldrig att ni skulle gnälla,ni är helt underbara mot er lilla prinsessa.

2009-03-30 @ 00:52:50
Postat av: Nenne.!

Stackars er! Vilken tråkig helg. Tur ni kan liva upp varandra i väntrummet :) Hoppas ni får hålla er friska nu!! kraaam

2009-03-30 @ 08:44:40
URL: http://jennieklang.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Stackars Heily och er! Det är så jobbigt när de är dåliga! Allt på en gång verkar det som =( Jag har inte gått till vårdcentralen sen de skickade hem mig me dubbelsidig lunginflammation (!!) De sa att allt lät bra! Fan va kass jag var! Vi går till Dr Pihlfors, ett varmt tips! Hon är bra och nonchalerar inget! Kram o krya på Heily!

2009-03-30 @ 09:17:01
URL: http://rebeccapettersson81.blogg.se/
Postat av: beccis

bilden me Heily o freddan e nog de käraste jag sett på länge, lilla gumpen som bara sticker ut...ser ut som om ska kasa ner på golvet vilken sekund som helst :D

2009-03-31 @ 12:29:48
Postat av: beccis

bilden me Heily o freddan e nog de käraste jag sett på länge, lilla gumpen som bara sticker ut...ser ut som om ska kasa ner på golvet vilken sekund som helst :D

2009-03-31 @ 12:30:00
Postat av: beccis

bilden me Heily o freddan e nog de käraste jag sett på länge, lilla gumpen som bara sticker ut...ser ut som om ska kasa ner på golvet vilken sekund som helst :D

2009-03-31 @ 12:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0