Teddy & Tvätt

Inatt hade vi en av de jobbigaste nätterna sen Heily var liten nyfödd pluttis när hon vaknade en gång i timmen dygnet runt :-S

Inatt var en sån natt....första gången vaknade hon 00:34 sen fortsatta de till kl 5 då kunde varken jag eller Fredrik sova mer Fredrik skulle ändå upp 5:20 så för hans del va det väl lugnt men min klocka ringde inte förrän 7.

Lyckades iaf somna om och fram till klockan 7 sov ju såklart Heily som en prinsessa och jag var trött som ett svin !

Men upp skulle hon iaf... :P


Skulle vara på Teddy mottagningen med Heily kl 9.
Gick jättebra som vanligt.
Heily är verkligen super duktig.
Sitter snällt och säger inte ett ljud.
Idag ville hon tom sitta på en stol själv och dum som jag var glömde jag fota henne.

Min duktiga prinsessa !

Efteråt åkte vi direkt till Lund, köpte bullar på vägen sen hem till Mita.
Blev fika och sen MASSA tvättande :-S

Men nu är iaf det mesta av kläderna tvättade iaf...så nu har jag bara handukar kvar här hemma !


Jag SAKNAR att ha tvättstuga som när vi bodde på Korsbacka.
Då hatade jag det att man fick springa dit och det var ont om tider.
Men då bokade man tvättstugan sen var allt klart på ett par timmar.
Här hemma tar det en jädra tid och det ska torkas och hängas och det är bara sjukt mycket jobbigare här hemma tycker jag !

Hos Marita har dom 3tvättmskinet (STORA) en mega tumlare som typ all tvätt från 3 maskiner får plats i och sen plut ett jättebra torkskåp !

Allt gick hur snabbt som helst och få det tvättat och torrt !

Tycker det är lite märkligt att vi inte har tvättstuga här, det brukar man väl ha på bostadsrätts föreningar ?



 

Fika blev det hos moster Mita.



Som vanligt ska moster spöka ut henne i konstiga kläder, grejer, med smink eller tuppkammar med håret fullt av spray =)

Snäll som Heily är går hon med på allt ! =)


Dock fick Marita se Heilys trots-sida idag :-)

Slänga sej på golvet och bara gallskrika för viljan inte går igenom har blivit vardagsmat här hemma men det är inte så ofta hon visar det för nån annan än mej  Fredrik bara...skönt de iof ;-)




När vi kom hem var det riktigt fint väder...kändes riktigt som vår *längtar*

Så då passade vi på att ta ut hundarna och leka ute med Moa & Annica en timme.


Nu kommer Fredrik alldeles strax....blir sen middag....
Men man får passa på när han är hemma "så tidigt" som halv 7 ;-)

KRAM & PUSS


Kommentarer
Postat av: annica

De va mysigt o va ute o leka idag...längtar man efter värmen nu eller=)

puss

2009-03-10 @ 20:56:36
URL: http://annicaomoa.blogg.se/
Postat av: Jessica-Persika (Jones)

oj! Vad stor heily har blivit!

Fin fin blogg!

2009-03-11 @ 09:56:10
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Jessica-Persika (Jones)

SV: Ja, L har varit hur sjuk som helst.. :-( Det klassiska nu för tiden är att jag själv åker på det en sväng dessutom.. finns ju roligare saker man kan göra..

1,5 år? ojojoj vad tiden går! Och pratar redan? Duktigt! L har precis börjat med 2-ordsmeningar. Det är väldigt roligt nu när man kan kommunicera med henne!

2009-03-11 @ 10:25:07
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Jessica-Persika (Jones)

Ja.. usch verkligen! Vad jobbar du med? Jag jobbar och pluggar.. känns tungt att komma efter på två fronter när man är hemma.. men men. får väl se, kanske lägger ner praktiken nu.

2009-03-11 @ 10:50:44
URL: http://mspeaches.blogg.se/
Postat av: Nenne.!

Heejj..vad bra att de blev smarrigt =) blev själv sugen på de men hade inget hemma till de så fick va så hehe..Här e de bara bra..bor i malmö sen aug ju =) gud vad Heily växer hehe..första å enda gången jag såg henne faktisk va i en barnvagn vid korsbacka..då va hon inte stor alltså hehe =) är de i glasögonbutiken vid botulfs du jobbar nu eller? kraam

2009-03-12 @ 00:03:26
URL: http://jennieklang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0